1. PREVEDERI GENERALE
Serviciul CheamaCurier.ro va este oferit de societatea Cheama Curier SRL (denumita in continuare „Cheama Curier”, „CheamaCurier.ro”, „Prestatorul” sau „Societatea”), cu sediul in Str. Toma Socolescu, nr. 23C, Cisnădie, Sibiu, inregistrata la Registrul Comertului sub numarul J32/1422/2021, avand CUI RO44607250, in calitate de revanzator de servicii postale.
Prezentele Termeni si conditii generale privind serviciile oferite de Cheama Curier SRL se completeaza in mod corespunzator cu prevederile O.U.G 13/2013 privind serviciile postale, precum si cu Decizia Presedintelui ANCOM nr. 313/2017.
Prestatorul ofera posibilitatea Utilizatorilorului/ Clientului/ Solicitantului serviciilor/ Expeditorului de a realiza compararea serviciilor de curierat din Romania si de a INTERMEDIA servicii de curierat intre Client si furnizorul de servicii postale partener pe care acesta il alege de pe site-urile sale: https://cheamacurier.ro, https://colet-rapid.ro sau https://app.cheamacurier.ro.
Cu alte cuvinte, Prestatorul intermediaza cererile de livrare /expediere a trimiterilor postale interne si internationale prin intermediul platformei sale CheamaCurier.ro.
Plasarea unei comenzi si inregistrarea acesteia se realizeaza prin intermediul Platformei CheamaCurier.ro (aceasta cuprinde atat site-ul https://cheamacurier.ro, https://colet-rapid.ro, cat si aplicatia web https://app.cheamacurier.ro), iar prestarea propriu-zisa a serviciilor postale (colectarea, sortarea, transportul si livrarea trimiterilor postale) se efectueaza de catre Firme de Curierat cu care Cheama Curier SRL colaboreaza.
CheamaCurier.ro este un agregator de servicii de curierat. Odata introduse datele expeditiei, sunt generate oferte de pret pentru toti curierii din sistem (care pot efectua livrarea). Cheama Curier SRL colaboreaza cu toate marile firme de curierat si ofera clientilor posibilitatea de a livra coletele national si international, in sistem door to door (de la adresa la adresa) sau door to locker (adresa in locker).
Cheama Curier SRL nu este o firma de curierat. Serviciile de livrare sunt asigurate de partenerul ales in momentul plasarii comenzilor.
Activitatea Prestatorului se limiteaza la inregistrarea comenzii Clientului, completarea AWB-ului si transmiterea acestuia catre furnizorul de servicii postale ales de catre Client in numele acestuia din urma.
Interactiunea cu Platforma CheamaCurier.ro urmata de plasarea unei Comenzi echivaleaza cu citirea, intelegerea si acceptarea in integralitate a prezentelor Termeni si Conditii de orice Client al Prestatorului.
Pentru navigarea si plasarea unei comenzi pe https://cheamacurier.ro sau https://colet-rapid.ro nu este necesara crearea unui cont de utilizator, insa utilizarea Platformei https://app.cheamacurier.ro este conditionata de inregistrarea prealabila a unui cont de utilizator.
Cheama Curier SRL isi rezerva dreptul de a face modificari in continutul acestei platformei precum si in cadrul prezentelor Termeni si Conditii, fara notificarea prealabila a utilizatorilor. Orice modificare a prezentului document va fi facuta disponibila pe Platforma. In caz de divergenta sau neintelegeri intre Prestator si Client, se vor aplica Termenii si Conditiile valabile la momentul inregistrarii Comenzii.
Relatia dintre parti este guvernata de urmatoarele acte normative:
- OG nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor;
- OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii;
- Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor;
- Legea 365/2002 privind comertul electronic;
- OUG 13/2013 privind serviciile postale;
- Decizia Presedintelui ANCOM nr. 313/2017 privind regimul de autorizare generala pentru furnizarea serviciilor postale.
1.1. Informatii de identificare
Prestator: Cheama Curier SRL
Sediu: Str. Toma Socolescu, nr. 23C, Cisnădie, Sibiu
Nr. inregistrare la Registrul Comertului: J32/1422/2021
CUI: RO44607250
Pagini web: https://cheamacurier.ro, https://colet-rapid.ro sau https://app.cheamacurier.ro
Telefon contact: 0750.44.33.80
Adresa de e-mail: contact@cheamacurier.ro
Program de asistenta (doar in zilele lucratoare):
- Telefon: 09:00 - 16:00 (Luni - Vineri);
- E-mail: 09:00 - 18:00 (Luni - Vineri).
2. DEFINITII
- „Aplicatia” - Aplicatia https://app.cheamacurier.ro disponibila in mediu online de pe orice browser;
- „Site” - Platforma https://cheamacurier.ro, respectiv https://colet-rapid.ro, disponibile in mediul online de pe orice browser;
- „Document” - prezenta versiune a Termenilor si Conditiilor;
- „Comanda” - un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Prestator si Client, prin care Clientul transmite Prestatorului, prin intermediul Platformei, intentia sa de a achizitiona serviciile postale ale furnizorilor parteneri de pe Platforma;
NOTA! Pentru claritate, Comanda se refera inclusiv la procesul complet pe care l-a completat Clientul pentru contractarea, prin intermediul CheamaCurier.ro, a unui furnizor de servicii postale pentru serviciile de colectare, transport si livrare a trimiterilor postale.
- „Cod AWB” - codul de bare atasat coletului pentru identificarea acestuia astfel incat sa fie usor de scanat si de deplasat. Clientul poate urmari prin intermediul numarului de AWB traseul produsului, accesand Aplicatia sau site-ul firmei de curierat, pentru a vedea in timp real unde se afla coletul si pentru a avea o estimare a livrarii acestuia;
- ”Curier” - persoana insarcinata din cadrul Firmei de Curierat sa colecteze, sa sorteze, sa transporte si sa duca la destinatie coletele, fiind angajat in cadrul societatilor avand ca obiect furnizarea serviciilor postale, cu care Prestatorul colaboreaza (exemplu SameDay, Cargus, DPD, GLS, Fan Courier, BooKurier etc.);
- „Firma de curierat” - societatile ce asigura colectarea, transportul si livrarea coletelor/ plicurilor/ Clientului.
- „Utilizator” - persoana fizica care navigheaza in cadrul Platformei sau interactioneaza, sub diverse forme, cu acesta (completare formulare, abonare la newsletter, plasarea unei comenzi etc.) si are acces la Continut;
- „Client” - persoana fizica sau juridica care obtine acces la Continut si Serviciile de pe Platforma, prin plasarea unei Comenzi;
- „Expeditor” - persoana fizica sau juridica ce initiaza trimiterea postala si, personal sau prin intermediul unui tert, o introduce in reteaua postala;
- „Consumator” - clientul persoana fizica caruia ii sunt aplicabile toate prevederile si masurile legale mentionate in dispozitile legale dedicate consumatorului;
NOTA! Persoana juridica reprezinta un profesionist in sensul legii civile, astfel ca intre Prestatorul si Clientul persoana juridica se incheie un contract guvernat de regulile prevazute in prezentele Termeni si Conditi, cu exceptia celor dedicate exclusiv consumatorilor.
- „Prestator” - detinatorul Platformei CheamaCurier.ro ce actioneaza ca un intermediar intre Client si Firma de Curierat;
- „Tranzactie” - transferul sumei de bani de catre Client catre Prestator rezultata din plasarea unei comenzi pe Platforma CheamaCurier.ro ;
- „Ramburs” - serviciu a carui particularitate consta in achitarea de catre destinatar, expeditorului, prin intermediul serviciului de curierat, a contravalorii coletului/ plicului, respectiv a bunului ce face obiectul transportului. Efectuarea acestor Comenzi se face numai in condtiile in care expeditorul a indicat in mod corect si complet toate datele sale de identificare si a bifat casuta aferenta ”RAMBURSARE”
NOTA! Rambursarea reprezinta suma de bani pe care curierul o va solicita destinatarului in schimbul livrarii coletului. Daca destinatarul refuza sa plateasca suma, coletul nu va fi livrat si va fi returnat catre Clientul Expeditor.
- „Serviciul de curierat” - serviciul asigurat de transportatorul/ Firma de Curierat selectata de Client;
- „Contract la distanta” - orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari sau de prestare de servicii la distanta organizat fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanta, pana la si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul;
- „Continut/ Continut digital” cuprinde urmatoarele elemente:
- toate informatiile disponibile pe Platforma, care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament numeric;
- continutul oricarui buletin informativ sau al oricarui e-mail trimis Clientilor, utilizatori ai Platformei, de catre Cheama Curier prin mijloace electronice si/ sau orice alt mijloc de comunicare disponibil, avand acordul valabil exprimat in prealabil de catre Utilizator/ Client in acest scop;
- orice informatie comunicata Utilizatorului sau Clientului prin orice mijloc de catre un angajat al Cheama Curier, conform informatiilor de contact specificate sau nu de catre acest Utilizator/ Client;
- informatii legate de Serviciile si/ sau preturile practicate de Cheama Curier intr-o anumita perioada si disponibile in cadrul Platformei;
- date referitore la Cheama Curier sau alte date privilegiate ale Societatii.
In concret, este vorba de toate serviciile disponibile in Platforma CheamaCurier.ro.
- „Serviciu” - serviciul de comert electronic condus exclusiv pe portiunile publice disponibile ale Platformei, in sensul acordarii posibilitatii Utilizatorului sa contracteze Serviciile prezentate folosind mijloace exclusiv electronice; in concret, Serviciul consta in intermedierea dintre Client si Firmele de Curierat pentru a facilita accesul la serviciile de colectare, transport si expediere colete;
- „Abonat” - persoana fizica ce se aboneaza la Newsletter-ul oferit de Cheama Curier, astfel cum acesta va fi definit mai jos;
- „Comunicari comerciale si de marketing” - Orice tip de mesaj trimis catre Client (spre exemplu via e-mail/ SMS/ Viber /WhatsApp/ telefonic/ mobile push/ web push etc.) continand informatii generale si tematice, informatii cu privire la servicii similare sau complementare cu cele pe care le-ati achizitionat/ vizualizat, informatii cu privire la oferte sau promotii, precum si alte comunicari comerciale, cum ar fi cercetari de piata si/ sau sondaje de opinie etc.;
- „Newsletter/ Buletin informativ” - mijlocul de informare periodica a Abonatului, exclusiv electronic, cu privire la serviciile/ produsele si/sau promotiile desfasurate pe Platforma CheamaCurier.ro intr-o anumita perioada, fara nici un angajament din partea Cheama Curier cu referire la informatiile continute de acesta;
- „Date cu caracter personal” - orice informatie privind o persoana fizica identificata sau identificabila („persoana vizata”). Reprezinta date personale (enumerare neexhaustiva): numele si prenumele persoanei, adresa de e-mail, adresa de domiciliu, adresa de resedinta, numarul de telefon etc.;
- „Operator de date cu caracter personal” - inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care, singur sau impreuna cu altele, stabileste scopurile si mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal;
NOTA! In ceea ce priveste Platforma, operatorul de date este reprezentat de Cheama Curier SRL
- „Consimtamant al persoanei vizate” - orice manifestare de vointa libera, specifica, informata si lipsita de ambiguitate a persoanei vizate prin care aceasta accepta, printr-o, declaratie sau printr-o actiune fara echivoc, ca datele cu caracter personal care o privesc sa fie prelucrate;
- „Prelucrare” - orice operatiune/set de operatiuni efectuata/e asupra datelor cu caracter personal (cu sau fara utilizarea de mijloace automatizate), respectiv: colectarea, inregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea, modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea, diseminarea, punerea la dispozitie, alinierea, combinarea, restrictionarea, stergerea, distrugerea etc.
- „Servicii postale” - serviciile ce constau in colectarea, sortarea, transportul si livrarea trimiterilor postale;
- „Furnizor de servicii postale” - orice persoana fizica autorizata, intreprindere individuala, intreprindere familiala sau orice persoana juridica a carei activitate consta, in tot ori in parte, in furnizarea unuia sau a mai multor servicii postale;
- „Trimitere postala” - bun adresat, aflat in forma finala in care urmeaza sa fie transportat si livrat la adresa indicata de expeditor pe trimiterea in sine, pe ambalaj sau intr-o lista de distributie. Pe langa trimiterile de corespondenta, in aceasta categorie sunt incluse, de exemplu, imprimatele, sacii «M», pachetele mici, coletele postale care contin bunuri cu sau fara valoare comerciala si mandatele postale pe suport hartie. in aceasta categorie nu sunt incluse trimiterile hibrid;
- „Colet postal” - trimitere postala cu greutatea maxima de 31,5 kg, ce contine bunuri cu sau fara valoare comerciala;
- „Serviciul de deschidere a coletului la livrare” - serviciul postal a carui particularitate consta in a permite destinatarului sa deschida si sa verifice vizual (nu tehnic), timp de maxim 5 (cinci) minute, continutul trimiterii postale inainte de predare.
- „Serviciul de trimitere contra ramburs” - serviciul postal a carui particularitate consta in achitarea de catre destinatar expeditorului, prin intermediul retelei postale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii postale inregistrate;
- „Serviciul de trimitere cu valoare declarata” - serviciul postal a carui particularitate consta in asigurarea unei trimiteri postale inregistrate impotriva pierderii, furtului, distrugerii totale sau partiale ori deteriorarii, pentru o suma care nu poate depasi valoarea declarata de catre expeditor. Despagubirea se acorda doar de catre Firma de Curierat si poate fi de pana la 5 ori valoarea coletului, conform grilei/indicilor/preturilor Firmei de Curierat alese. Despagubirea acordata de Firma de Curierat nu se raporteaza la pretul achitat de catre Client catre CheamaCurier.ro, ci se raporteaza la valorea pe care Firma de Curierat o ofera pentru serviciile sale;
- „Serviciul confirmare de primire” - serviciul postal a carui particularitate consta in predarea catre expeditor a dovezii privind livrarea trimiterii postale recomandate, confirmata in scris de catre destinatar. Serviciul poate fi solicitat de catre expeditor, completand campul corespunzator din nota de transport.Livrarea este realizata in regim "door-to-door" (nu se aplica pentru livrarea in automate sau la sediu). Livrarea este conditionata de completarea si semnarea corespunzatoare de catre destinatar a confirmarii de primire.
- „Serviciul retur documente” - serviciul postal a carui particularitate consta in predarea catre destinatar a unei trimiteri postale (plicuri si colete) si preluarea de la acesta a unui alt plic care urmeaza a fi livrat expeditorului. Serviciul poate fi solicitat doar de expeditor, completand campul corespunzator din formularul de comanda. In cazul in care destinatarul refuza sa predea trimiterea postala pentru retur, Firma de curierat nu o va livra
- „Serviciul colet la schimb” - serviciul postal a carui particularitate consta in predarea catre destinatar a unei trimiteri postale (plicuri si colete) si preluarea de la acesta a unui alt colet care urmeaza a fi livrat expeditorului. Serviciul poate fi solicitat doar de expeditor, completand campul corespunzator din formularul de comanda. In cazul în care destinatarul refuza sa predea trimiterea postala pentru retur, Firma de curierat nu o va livra.
3. CONDITII GENERALE PRIVIND SERVICIUL
Clientul este rugat sa parcurga cu atentie acest Document pentru a preintampina eventuale consecinte nedorite/ neplacute, ce pot fi apreciate de catre Client ca avand un impact negativ asupra datelor sale si/ sau informatiilor furnizate societatii Cheama Curier SRL.
3.1. Serviciul CheamaCurier.ro
Serviciile CheamaCurier.ro se refera la servicii postale interne si internationale efectuate de Prestator exclusiv in calitate de intermediar. In concret, prestarea efectiva a serviciilor postale se realizeaza prin partenerii CheamaCurier.ro.
CheamaCurier.ro nu dispune de vehicule proprii de transport si nu are personal desemnat in vederea efectuarii operatiuniilor de colectare, sortare, transport sau livrare, neavand niciun contact in mod fizic cu trimiterile postale, toate aceste operatiuni fiind exercitate prin intermediul partenerilor sai.
Accesul la Serviciu se face exclusiv prin intermediul Platformei disponibile Clientului prin accesarea in mediul online, prin intermediul oricarui browser.
Plasarea oricarui tip de comanda in cadrul Platformei CheamaCurier.ro implica acordul explicit al Clientului privind incheierea contractului. Astfel, conform Legii Comertului Electronic nr. 365/2002, contractele incheiate prin mijloace electronice produc toate efectele pe care legea le recunoaste contractelor, atunci cand sunt intrunite conditiile cerute de lege pentru validitatea acestora. Pentru validitatea contractelor incheiate prin mijloace electronice, nu este necesar consimantamantul prealabil al partilor asupra utilizarii mijloacelor electronice.
Prin folosirea Platformei, Clientul este singurul responsabil pentru toate activitatile care decurg din utilizarea acesteia. Clientul raspunde pentru orice daune materiale, intelectuale, electronice sau de orice alta natura produse Platformei, Continutului sau Serviciului pus la dispozitie de Cheama Curier, in conformitate cu legislatia nationala in vigoare.
Toate comenzile plasate in Platforma CheamaCurier.ro se supun prezentului Contract incheiat cu CheamaCurier.ro.
3.2. Serviciile CheamaCurier.ro
CheamaCurier.ro poate publica in cadrul Platformei informatii despre servicii si/ sau promotii practicate de catre acesta intr-o anumita perioada de timp sau/ si in limita stocului disponibil.
CheamaCurier.ro poate limita capacitatea de achizitionare a unor Servicii disponibile pe Platforma la un moment dat, unuia sau mai multor Clienti, din motive justificate.
Toate informatiile folosite pentru descrierea Serviciilor disponibile pe Platforma (texte/ imagini statice/ dinamice/ prezentari multimedia etc.) nu reprezinta o obligatie contractuala din partea CheamaCurier.ro, acestea fiind cu titlu de prezentare.
Pentru a descrie Serviciile listate pe Platforma CheamaCurier.ro, CheamaCurier.ro isi rezerva dreptul de a utiliza si alte imagini a unor servicii/ produse care pot sa nu fie incluse in costurile Servicii selectate.
3.4. Servicii postale incluse in sfera serviciului universal oferite si prestate de CheamaCurier.ro :
- Servicii constand in colectarea, sortarea, transportul si livrarea trimiterilor postale interne si internationale in greutate de pana la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de corespondenta, imprimate);
- Servicii constand in colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor postale interne si internationale in greutate de pana la 10 kg (inclusiv);
- Servicii constand in distribuirea coletelor postale internationale cu limite de greutate intre 10 kg si 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului Romaniei catre o adresa aflata pe teritoriul acesteia;
- Serviciul de trimitere recomandata avand ca obiect trimiteri postale interne si internationale in greutate de pana la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de corespondenta, imprimate);
- Serviciul de trimitere cu valoare declarata avand ca obiect trimiteri postale interne si internationale in greutate de pana la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de corespondenta, imprimate) sau colete postale interne si internationale in greutate de pana la 10 kg (inclusiv), respectiv colete postale internationale cu limite de greutate intre 10 kg si 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului Romaniei catre o adresa aflata pe teritoriul acesteia.
3.5. Servicii postale neincluse in sfera serviciului universal oferite si prestate de CheamaCurier.ro sunt:
- Servicii constand in colectarea, sortarea, transportul si livrarea trimiterilor postale interne si internationale in greutate mai mare de 2 kg (trimiteri de corespondenta, imprimate);
- Servicii de publicitate prin posta avand ca obiect trimiteri postale interne si internationale;
- Servicii constand in colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor postale interne cu limite de greutate intre 10 kg si 31,5 kg (inclusiv);
- Servicii constand in colectarea, sortarea si transportul coletelor postale internationale cu limite de greutate intre 10 kg si 31,5 kg (inclusiv) expediate de pe teritoriul Romaniei catre o adresa aflata in afara teritoriului acesteia;
- Servicii constand in distribuirea coletelor postale internationale cu limite de greutate intre 20 kg si 31,5 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului Romaniei catre o adresa aflata pe teritoriul acesteia;
- Serviciul contra ramburs;
- Serviciul schimbare destinatie;
- Serviciul livrare speciala;
- Serviciul confirmare de primire;
- Serviciul express.
In ceea ce priveste conditii pe care trebuie sa le indeplineasca trimiterile postale, Clientul este invitat sa citeasca Politica de ambalare si restrictii la transport, disponibila pe Platforma, precum si conditiile de transport aplicabile Firmei de Curierat selectate.
In cazul serviciului Contra Ramburs furnizat de catre Prestator, suma maxima acceptata de catre furnizor este de 5000 RON.
In situatia in care Clientul a optat pentru „Plata ramburs”, rambursurile sunt transferate Clientului in ziua in care Firma de Curierat trimite dovada platii rambursului catre CheamaCurier.ro sau in ziua urmatoare lucratoare, prin virament, in contul bancar indicat de Client.
In cazul serviciilor de trimitere cu valoare declarata, valoarea maxima acceptata a valorii declarate este de 5000 RON. In situatia in care expeditorul a declarat o valoare mai mica decat valoarea reala, despagubirea este la nivelul valorii declarate.
Termenul in care poate fi solicitata de catre Expeditor dovada privind depunerea sau livrarea trimiterii postale care face obiectul serviciului de trimitere cu valoare declarata, respectiv de trimitere recomandata este de 9 luni de la data colectarii de catre furnizor a respectivei trimiteri postale. Cheama Curier va comunica dovada respectiva in termen de maxim 15 zile lucratoare de la data solicitarii dovezii. Dovada este disponibila doar la linkul https://app.cheamacurier.ro /. Termenul de returnare a confirmarii de primire catre expeditor, in cadrul serviciului poştal Confirmare de primire avand ca obiect trimiteri postale interne, este de maxim 15 zile lucratoare de la momentul livrarii trimiterii postale.
Servicii extra disponibile pentru trimitere:
- Deschiderea coletului la livrare - este un serviciu care ii permite destinatarului sa deschida si sa verifice vizual (nu tehnic), timp de maxim 5 (cinci) minute, continutul trimiterii postale inainte de predare.
- Trimitere cu valoare declarata - este un serviciu postal a carui particularitate consta in asigurarea unei trimiteri postale inregistrate impotriva pierderii, furtului, distrugerii totale sau partiale ori deteriorarii, pentru o suma care nu poate depasi valoarea declarata de catre expeditor. Despagubirea se acorda doar de catre Firma de Curierat si poate fi de pana la 5 ori valoarea coletului, conform grilei/indicilor/preturilor Firmei de Curierat alese. Despagubirea acordata de Firma de Curierat nu se raporteaza la pretul achitat de catre Client catre CheamaCurier.ro, ci se raporteaza la valorea pe care Firma de Curierat o ofera pentru serviciile sale;
- Rambursare - este un serviciu a carui particularitate consta in achitarea de catre destinatar expeditorului, prin intermediul serviciului de curierat, a contravalorii coletului/plicului, respectiv a bunului ce face obiectul transportului. Efectuarea acestor Comenzi se face numai in conditiile in care expeditorul a indicat in mod corect si complet toate datele sale de identificare si a bifat casuta aferenta ”RAMBURSARE”. Rambursarea reprezinta suma de bani pe care curierul o va solicita destinatarului in schimbul livrarii coletului. Daca destinatarul refuza sa plateasca suma, coletul nu va fi livrat si va fi returnat catre Clientul Expeditor.
- Livrarea sambata - serviciul suplimentar ce consta in livrarea sambata a trimiterilor postale preluate de la expeditori in zilele de joi si vineri. Livrarea sambata nu este garantata si se face in limita disponibilitatii Firmei de curierat alese. Daca livrarea nu poate fi efectuata din motive imputate Firmei de curierat, se restituie taxa pentru acest serviciu, la cererea clientului. NU se anuleaza taxa platita suplimentar pentru optiunea livrare sambata in urmatoarele situatii: Avizat, Refuz de primire, Contactat destinatar, Livrare ulterioara, Adresa gresita, Restrictii acces la adresa, Lipsa destinatar.
- Confirmare de primire - serviciu suplimentar pentru expeditiile nationale care consta in predarea catre expeditor a dovezii privind livrarea trimiterii postale recomandate, confirmata in scris de catre destinatar. Serviciul poate fi solicitat doar de expeditor, completand campul corespunzator din formularul de comanda.
- Retur documente - serviciul suplimentar ce consta in predarea catre destinatar a unei trimiteri postale (plicuri si colete) si preluarea de la acesta a unui alt plic care urmeaza a fi livrat expeditorului. Serviciul poate fi solicitat doar de expeditor, completand campul corespunzator din formularul de comanda. In cazul in care destinatarul refuza sa predea trimiterea postala pentru retur, Firma de curierat nu o va livra.
- Colet la schimb - serviciul suplimentar ce consta in predarea catre destinatar a unei trimiteri postale (plicuri si colete) si preluarea de la acesta a unui alt colet care urmeaza a fi livrat expeditorului. Serviciul poate fi solicitat doar de expeditor, completand campul corespunzator din formularul de comanda. In cazul în care destinatarul refuza sa predea trimiterea postala pentru retur, Firma de curierat nu o va livra.
3.6. Accesul la Serviciul CheamaCurier.ro
Accesul la Serviciu nu este conditionat de crearea unui cont de Utilizator.
Pentru a-i fi permis accesul la serviciu, Clientul va trebui sa accepte prevederile prezentului Document ce reprezinta Contractul dintre parti.
3.7. Comanda online
Pentru a plasa o comanda nu este necesara crearea unui cont de utilizator. Cu toate acestea, contul de utilizator creat ofera o serie de beneficii, respectiv posibilitatea de a urmari istoricul comenzilor, statusul comenzilor, de a seta modalitatile de facturare, posibilitatea de a opta pentru livrari in automate, internationale etc.
Utilizatorului ii este pus la dispozitie un video demo al procesului de comanda.
Pentru a plasa o comanda fara cont de utilizator, Clientul completeaza datele privind localitatea Expeditorului, localitatea Destinatarului, seteaza tipul pachetului (plic sau colet), iar in final calculeaza pretul si selecteaza Firma de Curierat pentru transportul coletului.
Fiecarei trimiteri postale ii va fi alocat un AWB propriu. Prin intermediul aplicatiei disponibila la linkul https://app.cheamacurier.ro, Clientul poate pregati mai multe colete, inclusiv de la curieri diferiti, plasand o singura comandata si selectand expedierile dorite.
Ulterior, va completa Sumarul de Comanda privind coletul/ plicul de transmis mentionand atat date care privesc expeditorul, cat si date care privesc destinatarul: nume, prenume, numar de telefon, adresa de e-mail, adresa postala (tara, judet, localitate, cod postal, strada, numar, bloc, orice alte detalii relevante pentru preluarea, respectiv livrarea coletului). Totodatata, Clientul va bifa campul prin care isi exprima acordul cu privire la dispozitiile prezentelor Termeni si Conditii, Conditiile Firmei de Curierat alese si de luare la cunostinta Politicii de Confidentialitate.
Dupa confirmarea platii, comanda va fi trimisa in mod automat catre curierul ales, cu datele completate de Client.
Prin finalizarea Comenzii, Clientul consimte ca toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de achizitonare a Serviciilor, sunt corecte, complete si reale la data plasarii Comenzii.
Dupa finalizarea comenzii, respectiv dupa plasarea si achitarea acesteia, comanda/ AWB-ul poate fi modificata/ modificat in privinta datelor de preluare, livrare sau a modalitatii de plata doar pana in momentul colectarii colectului de catre Firma de Curierat.
Prin finalizarea comenzii, Clientul consimte ca Prestatorul poate sa il contacteze, in urmatoarele scopuri/ situatii, prin orice mijloc disponibil/ agreat de Prestator, astfel:
- furnizarea de informatii suplimentare cu privire la Serviciile contractate;
- solutionarea oricaror reclamatii/ sesizari cu privire la Serviciile contractate.
Contractul individual se incheie prin acceptarea de catre Solicitant/ Expeditor a Termenilor si Conditiilor Generale de Furnizare a Serviciilor Postale, fara a fi necesara intocmirea unui inscris.
Ulterior plasarii comenzii, te rugam sa:
- sa verifici datele din comanda;
- sa impachetezi corespunzator coletul, respectand modalitatile de ambalare si restrictiile de transport ale Firmei de Curierat alese;
- sa printezi eticheta AWB si sa o lipesti pe colet (daca acest lucru este obligatoriu);
- sa te asiguri ca ai atribuit corect etichetele AWB coletelor ce urmeaza a fi expediate;
- in ziua aleasa pentru ridicarea comenzii sa te asiguri ca este cineva la adresa, iar telefonul expeditorului este corect si poate fi accesat;
AWB-ul aferent comenzii inregistrate este generat automat, aspect care nu permite modificarea acestuia sau modificarea metodei de plata/ RAMBURS ulterior colectarii comenzii de catre Firma Curierat.
E-mail-ul de confirmare este trimis pe adresa de e-mail a Expeditorului, AWB-ul fiind disponibil pe pagina de confirmare a platii, in maxim 60 de secunde de la confirmarea platii.
In cazul in care NU s-a emis un AWB, te rugam sa ne contactezi: contact@cheamacurier.ro.
In cazul in care apar erori survenite cu ocazia introducerii datelor in campurile special destinate, Clientul trebuie sa transmita in cel mai scurt timp o solicitare catre adresa de e-mail contact@cheamacurier.ro, Prestatorul urmand a decide cu privire la aceasta solicitare.
Clientul este rugat sa verifice cu atentie informatiile inscrise in AWB. Expeditia se va face exclusiv de la adresa de expeditie catre adresa de destinatie. Orice alta modicare a adresei de expeditie, dupa ce coletul a fost ridicat este considerata redirectionare si va fi taxata suplimentar.
In cazul in care Clientul gaseste informatii neconforme, acesta sa contacteze Prestatorul cat mai curand posibil comunicandu-i nr. comenzii/AWB si modificarile dorite (Clientul poate raspunde la e-mail-ul de confirmare, adresa fiind monitorizata).
Odata ce coletul a fost ridicat, modificarile aduse datelor expeditiei pot genera costuri suplimentare (ex: modificarea adresei este considerata redirectionare de catre curier), care vor trebui suportate de expeditor / destinatar. Daca se genereaza un nou AWB, Clientul este rugat sa se asigure ca-l foloseste pe cel corect in momentul expedierii (curierii au posibilitatea de a reactiva comenzi anulate).
Orice modificare a datelor unui colet neexpediat este gratuita.
Validarea Comenzii se realizeaza doar daca:
- Firma de Curierat deserveste localitatile de expediere/destinatie, serviciile alese si dimensiunile expedierilor se incadreaza in limitele specifice fiecarei Firme de Curierat;
- Datele Clientului sunt complete si corecte;
- Datele Expeditorului si Destinatarului sunt complete si corecte;
- Datele privind optiunile suplimentare (Ramburs, Deschidere colet la livrare, livrare sambata, asigurare colet) sunt bifate/ nu sunt bifate in functie de optiunea Clientului;
- Serviciile solicitate de Client sunt disponibile;
- Nu exista erori in sistem care ar putea genera preturi gresite (ex.: valoarea pretului este zero RON).
Pentru toate comenzile plasate prin intermediul CheamaCurier.ro, Clientul poate urmari expedierea via https://colet-rapid.ro/awb-tracking (introducand nr. comanda / AWB).
De asemenea, Clientul poate urmari statusurile comenzilor sale si in interfata ce necesita autentificare: https://app.cheamacurier.ro/comenzi.
Aceste statusuri reflecta situatia din sistemul curierilor. Daca informatiile din sistem nu coincid cu realitatea, Clientului ii este recomandat sa contacteze Prestatorul via contact@cheamacurier.ro.
3.8. Valabilitatea ofertelor
Cheama Curier SRL isi rezerva dreptul de a modifica preturile practicate pentru Serviciile disponibile pe Platforma CheamaCurier.ro fara notificarea in prealabil a Utilizatorului/ Clientului in acest sens. Cu toate astea, pretul afisat la momentul plasarii Comenzii nu se va modifica, acesta fiind unul ferm.
Cheama Curier SRL va putea modifica oricand preturile, ofertele etc., conform criteriilor si necesitatilor interne (ex. disponibilitatea Firmelor de Curierat, preturile Firmelor de Curierat etc.) cu respectarea Comenzilor/ Contractelor deja inregistrate. Cheama Curier SRL nu poate fi obligata sa mentina un anume pret, cu exceptia serviciilor aferente comenzilor deja plasate.
Pretul de achizitie al Serviciilor este cel afisat in momentul plasarii Comenzii.
Pretul de achizitie al Serviciilor promotionale este cel aferent momentului plasarii Comenzii, in limita stocului disponibil si/sau al perioadei promotionale, in cazul in care aceasta este definita.
Pretul de achizitie al Serviciilor aferente unei Comenzi plasate nu se poate modifica la un moment ulterior inregistrarii acesteia.
Pretul de achizitie al Serviciilor dintr-un Contract deja onorat nu se poate modifica.
3.9. Pretul. Plata
Pretul serviciilor depinde de multi factori, iar fiecare Firma de Curierat are algoritmul ei de calcul:
- localitatile deservite: anumite Firme de Curierat percep o taxa de extra km pentru anumite localitati, in functie de distanta fata de depozitul de sortare cel mai apropiat;
- dimensiunile coletului: in calcularea greutatii taxabile a coletului se va lua in considerare greutatea cea mai mare dintre greutatea gravimetrica (determinata prin cantarirea efectiva) si greutatea volumetrica (greutatea volumetrica = lungime x latime x inaltime in cm / 6000) rezultata in Kg.
- serviciile alese: serviciile optionale precum asigurarea, rambursul etc. cresc pretul expedierii.
In vederea obtinerii unei oferte de pret, Clientul este invitat sa transmita o solicitare catre contact@cheamacurier.ro pentru a fi contactat de echipa de vanzari.
Pentru utilizatorii autentificati, reducerile se calculeaza automat, la inceputul fiecarei luni, in functie de nr. de colete trimise in luna anterioara.
- 0% - 0-9 livrari;
- 3% - 10-29 livrari;
- 6% - 30-59 livrari;
- 9% - 60-99 livrari;
- 12% - 100-299 livrari;
- 15% - peste 300 livrari.
Clientul poate plati online cu cardul bancar contravalorea Serviciilor solicitate. Autorizarea si remiterea Tranzactiilor de acceptare a cardului se realizeaza exclusiv prin intermediul procesatorului de plati ING WEB PAY, prin solutia integrata. ING WEB PAY este furnizorul Societatii Cheama Curier de solutie software prin care se faciliteaza comertul electronic, insemnand servicii de plata, administrare plati si protectie antifrauda.
Pentru platile online cu cardul, Prestatorul nu este/ nu poate fi tinut raspunzator pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Client, incluzand, dar nelimitandu-se la comisioane de conversie valutara aplicate de catre banca emitenta a cardului acestuia, in cazul in care moneda de emitere a acestuia difera de RON. Responsabilitatea pentru aceasta actiune apartine exclusiv Clientului.
Sunt acceptate toate tipurile de carduri emise de banci romanesti si straine sub siglele VISA si MasterCard, cu conditia ca bancile emitente sa le fi activat in prealabil pentru plata online.
Clientii au posibilitatea sa achite in avans serviciile de curierat, folosind optiunea „Plata cu portofelul”, urmand ca ulterior sa utilizeze acesti bani pentru plasarea comenzilor (selectand aceasta metoda plata). Optiune disponibila exclusiv in interfata https://app.cheamacurier.ro Factura va fi generata de Prestator doar pentru plata instant care alimenteaza portofelul electronic cu suma de bani, nu si pentru comenzile generate folosind aceasta modalitate electronica de plata.
Plata se poate efectua si la termen, pe baza de contract, optiune disponibila exclusiv in interfata https://app.cheamacurier.ro (necesita preaprobare din partea Prestatorului); In acest caz Clientul va primi regulat, la termenul stabilit prin contract, factura reprezentand contravaloarea serviciilor de expediere din perioada facturata.
Plata la expeditor / destinatar nu este disponibila. Daca Clientul doreste ca destinatarul sa suporte serviciul de transport, poate alege optiunea ramburs, iar valoarea acesteia sa acopere costul expeditiei.
Cheama Curier nu solicita si nu stocheaza niciun fel de informatii referitoare la cardul sau cardurile bancare ale Clientului, acestea fiind procesate direct pe serverele furnizorului de servicii de plata online.
Costul livrarii variaza in functie adresa (judet, localtate, distanta), tip (plic/ colet), greutate gravimetrica, greutate volumetrica, servicii optionale de livrare (ex. livrare sambata, deschidere colet, ramburs etc). Pretul final reprezinta costul operatiunii de livrare prestata de catre Firma de Curierat la care se adauga comisionul aferent operatiunii de intermediere prestata de catre Cheama Curier.
Mentiunile suplimentare privind continutul coletului (de exemplu „fragil”) se supun Politicii de Ambalare si restrictii la transport, precum si conditiilor curierului (Firmei de Curierat) ales de catre Client.
Factura se transmite printr-un link de descarcare catre adresa de e-mail furnizata de Client in momentul plasarii comenzii sau poate fi descarcata din Platforma.
3.10. Incheierea Contractului la distanta
Contractul individual se incheie prin acceptarea de catre Solicitant/ Expeditor a Termenilor si Conditiilor Generale de Furnizare a Serviciilor Postale, fara a fi necesara intocmirea unui inscris.
3.11. Anularea Comenzii
Cheama Curier poate refuza prelucrarea unei Comenzi, situatie in care va transmite Clientului o notificare in acest sens, fara a exista obligatii intre parti si fara ca o parte sa poata pretinde daune-interese, pentru urmatoarele motive:
- Esuarea/invalidarea tranzactiei online;
- Neacceptarea de catre banca emitenta a cardului clientului/a tranzactiei;
- Furnizarea de date incomplete sau incorecte de catre client;
- Clientul foloseste Serviciul intr-un mod neconform uzantelor normale si bunei-credinte sau isi exercita drepturile in scopul de a vatama sau pagubi CheamaCurier.ro intr-un mod excesiv si nerezonabil, contrar bunei-credinte;
- Livrari consecutiv esuate din culpa clientului.
Clientul poate renunta la comanda inainte de a efectua plata, respectiv de a urma toti pasii necesari pentru inregistrarea comenzii.
Comanda poate fi ANULATA doar pana in momentul in care Firma de Curierat colecteaza/ ridica coletul de la Expeditor/ Client.
La orice Comanda plasata, Clientul este obligat sa verifice si sa accepte cadrul contractual descris in prezentul Document.
Avand in vedere faptul ca Prestatorul desfasoara doar activitati de intermediere, neavand contact fizic cu trimiterile postale, firma de curierat aleasa de Client in vederea prestarii serviciilor postale poate refuza prestarea serviciilor conform propriilor Termeni si Conditii, inclusiv pentru nerespectarea conditiilor de ambalare si transport. In acest sens, Clientul este invitat sa consulte Politica de ambalare si restrictii la transport, disponibila pe site, precum si Termenii si Conditiile Firmei de Curierat alese.
Trimiterile postale pot fi refuzate la livrare de catre Firma de Curierat daca, dupa acceptarea trimiterii postale, se descopera un motiv de excludere sau daca exista motive temeinice de presupunere a excluderii trimiterii postale de la colectare.
Clientul va raspunde pentru orice paguba directa cauzata de bunurile care fac obiectul trimiterilor postale si care sunt excluse de la acceptare (colectare). Clientul poate cere anularea comenzii si restituirea sumei achitate in orice moment anterior preluarii trimiterii postale de catre curier.
Pentru anularea comenzii si restituirea contravalorii acesteia, Clientul va trebui sa trimita in scris o cerere de anulare, cu datele de identificare ale comenzii. Este suficient un raspuns de felul: ”doresc anulare comanda”. Nu este nevoie de motiv sau alte detalii.
Daca cererea vine de pe alta adresa de e-mail decat cea folosita in comanda, Clientul este rugat sa furnizeze Prestatorului date complete: nume expeditor, telefon expeditor, AWB / nr. comanda.
3.12. Timpul de livrare. Returnarea trimiterii postale
CheamaCurier.ro plaseaza automat comanda catre curier, in momentul confirmarii platii, cu data de ridicare aleasa de Client. Livrarea este asigurata de compania selectata, iar CheamaCurier.ro nu poate interveni in mod direct pentru buna desfasurare a lucrurilor (ex: sa asigure fizic ridicarea si livrarea coletului in bune conditii).
Livrarea se face in 24-48h, insa termenul poate varia din cauze independente de Prestator. Clientul poate obtine statistici detaliate despre ridicarea/livrarea coletelor de catre anumiti curieri, in functie de tara/ judet, in interfata ce necesita autentificare.
Zilele disponibile pentru ridicare se calculeaza automat, in functie de zi, timp si de curierul ales:
- pentru selectia datei de ridicare sunt disponibile doar zilele lucratoare;
- dupa ora 16:00 nu se poate selecta ziua curenta;
- pentru GLS, ridicarea coletelor se face peste o zi lucratoare (pana in ora 16:00) si peste doua zile lucratoare (dupa ora 16:00);
- pentru BooKurier, ridicarea coletelor se in urmatoarea zi lucratoare;
- nu se poate selecta o ridicare cu mai mult de 5 zile lucratoare in avans.
In cazul in care ridicarea nu reuseste in ziua mentionata in comanda, se reincearca (in mod automat, fara vreo actiune din partea clientului) ridicare in urmatoarele doua zile lucratoare (o data pe zi).
In cazul in care Clientul nu este contactat pentru ridicarea coletului, intr-un interval de timp acceptabil, acesta este rugat sa contacteze direct curierul selectat avand la indemana nr. AWB. Daca acesta din urma nu poate fi contactat sau daca se intampina o problema cu predarea coletelor, Clientul este rugat sa Contacteze Cheama Curier pentru a i se propune o solutionare a situatiei.
In cazul in care trimiterea postala nu poate fi predata Destinatarului, trimiterea postala va fi pastrata, fara un tarif suplimentar, la punctul de acces al Firmei de Curierat selectate pentru o perioada de 5 zile de la data avizarii destinatarului.
In cazul in care trimiterea postala nu a putut fi predata Destinatarului, returnarea acesteia catre Client se va indeplini de catre Firma de Curierat selectata.
Trimiterea postala va fi returnata expeditorului in termen de 14 zile destinatarului atunci cand:
- adresa destinatarului nu exista sau la adresa indicata nu exista nicio constructie sau un recipient la care trimiterea postala sa poata fi predata ori un serviciu disponibil destinat primirii trimiterii postale;
- destinatarul sau persoana autorizata sa primeasca trimiterea postala nu a fost gasit(a) la adresa indicata, dupa expirarea, atunci cand este cazul, a termenului de pastrare in vederea predarii;
- destinatarul sau persoana autorizata sa preia trimiterea postala a refuzat primirea trimiterii postale sau achitarea contravalorii trimiterii postale care face obiectul serviciului contra ramburs.
Trimiterile postale care nu au putut fi predate destinatarului si nici returnate expeditorului vor fi pastrate de catre Firma de Curierat selectata pentru o perioada de 9 luni de la data depunerii postale. Dupa expirarea termenului de pastrare, trimiterile postale nerevendicate trec din proprietatea expeditorului in proprietatea Furnizorului. Daca vor exista costuri suplimentare pentru depozitare sau casare a bunurilor intrate prin acest proces in proprietatea Furnizorului, acestea vor fi imputate Clientului.
3.13. Politica de returnare a banilor catre Client
Prezentele clauze din aceasta sectiune sunt aplicabile in situatia in care Clientul:
- a solicitat Prestatorului anularea comenzii pana la colectarea/ ridicarea coletului/ plicului de catre Firma de Curierat; in acest caz, Prestatorul ii ramburseaza Clientului contravaloarea serviciului initial achizitionat.
- a solicitat sa fie despagubit in situatia in care coletul/ plicul a fost pierdut/ deteriorat. In acest caz, decizia acordarii despagubirii este luata de Firma de Curierat prin care s-a facut expedierea.
- In cazul anularii comenzii, Clientul va primi un e-mail de confirmare in momentul anularii si restituirii sumei achitate, iar banii vor fi returnati dupa cum urmeza:
- Daca Clientul a achitat folosind un card bancar, suma va fi returnata, pe cardul de pe care a fost efectuata plata, in 1-3 zile lucratoare.
- Daca Clientul a achitat folosind „Plata cu portofelul”, banii se vor intoarce in contul acestuia (procesul este instant).
- Daca Clientul a achitat folosind „Plata la termen”, contravaloarea expedierii nu se va regasi pe factura la termen.
4. RASPUNDEREA PRESTATORULUI
Cheama Curier ofera si furnizeaza servicii postale prin intermediul Firmelor de Curierat partenere, care asigura furnizarea efectiva a acestor servicii.
In ceea ce priveste procedura de depunere si solutionare a reclamatiilor, precum si referitor la cuantumul despagubirilor, Clientul este invitat sa acceseze Politica de Reclamatii disponibila pe Site.
In contextul prezentei relatii contractuale, dintre Prestator si Client, acesta din urma intelege si accepta urmatoarele:
- Dupa ce Firma de Curierat a colectat/ ridicat coletul/ plicul de la Expeditor, AWB-ul aferent nu mai pot fi modificat; astfel, nu pot fi modificate numele, prenumele, numarul de telefon, adresa Destinatarului sau optarea pentru adaugarea anumitor servicii (ex: plata ramburs). Clientul poate solicita in scris renuntarea la anumite servicii, de care depinde livrarea cu succes a coletului (ex: plata ramburs), urmand ca Prestatorul sa inainteze aceste cereri catre Firma de Curierat.
- AWB-ul se genereaza in mod automat cu datele transmise de Client in sumarul de comanda; Clientul este obligat sa verifice datele introduse in Sumarul de Comanda, iar in cazul in care acesta constata ca exista greseli/ erori, va contacta in cel mai scurt timp personalul Prestatorului;
- AWB-urile aferente coletelor/ plicurilor colectate/ ridicate de catre Firma de Curierat nu mai pot fi ANULATE, respectiv Comenzile nu mai poate fi anulate. In aceasta situatie, daca Expeditorul/ Clientul doreste sa reintre in posesia coletului/ plicului transmis, acesta trebuie sa urmeze Procedura de Retur. Returnarea coletelor/ plicurilor intra in responsabilitatea Firmei de Curierat.
- In situatia in care Firma de Curierat a colectat/ ridicat coletul/ plicul de la Client/ Expeditor, iar acesta din urma doreste sa intre din nou in posesia coletului/ plicului, acesta are la indemana doar o singura varianta: Destinatarul sa refuze primirea coletului/ plicului si astfel Firma de Curierat sa il returneze catre Client/ Expeditor;
- Comanda odata ridicata/ colectata de catre Firma de Curierat nu mai poate fi anulata;
- Returnarea unei comenzi ridicate/ colectate de catre Firma de Curierat se poate efectua doar de catre aceasta din urma si doar in urmatoarele situatii:
- Firma de Curierat nu poate livra coletul din motive obiective, probleme tehnice, adresa de livrare este gresita sau nu exista etc.;
- Destinatarul refuza primirea coletului;
- Plata achitata pentru expedierea unui colet nu poate fi rambursata Clientului daca Firma de Curierat a ridicat/ coletul de la Client/ Expeditor;
- Plata achitata pentru expedierea unui colet poate fi rambursata integral Clientului doar daca acesta anuleaza Comanda inainte ca Firma de Curierat sa colecteze/ ridice coletul. In cazul coletelor/ plicurilor ridicate nu pot fi returnate sumele.
- In situatia in care Clientul a optat pentru „Plata ramburs”, rambursurile sunt transferate Clientului in ziua in care Firma de Curierat trimite dovada platii rambursului catre CheamaCurier.ro sau in ziua urmatoare lucratoare.
- Transferul sumei Ramburs se poate efectua doar prin transfer bancar, respectiv in contul IBAN indicat de Client in momentul plasarii comenzii. Sunt acceptate doar conturile bancare in moneda RON, deschise la o banca din Romania. In situatia in care Clientul a completat gresit contul IBAN, iar CheamaCurier.ro a transferat rambursul in contul completat de Client, CheamaCurier.ro va depune eforturi rezonabile pentru transferul rambursului, insa Clientul isi asuma in totalitate raspunderea pentru situatia in care Prestatorul este in imposibilitatea de a recupera banii. In cazul in care CheamaCurier.ro recupereaza suma trasnferata din contul gresit indicat de Client, o va transfera ulterior Clientului in contul IBAN indicat corect.
- In cazul in care IBAN-UL indicat de Client este gresit sau datele bancare sunt eronate, iar CheamaCurier.ro nu poate transfera suma de bani pentru Client, aceasta se intoarce la CheamaCurier.ro. CheamaCurier.ro va trimite o notificare, in scris, Clientului pentru a cere informatii suplimentare si pentru a reincerca plata catre IBAN-ul nou transmis de client.
- Completarea corecta, completa, cu date reale, adevarate pentru efectuarea comenzii (colectarea, transportul plicului/ coletului, livrarea coletului/ plicului), cat si pentru efectuarea platilor (incasare, retur, ramburs), apartine in totalitate Clientului, CheamaCurier.ro neputand fi raspunzator pentru greselile/ erorile Clientului in transmiterea informatiilor ce conduc la imposibilitatea demararii acestor operatiuni.
- Ambalarea corecta si verificarea bunurilor si substantelor interzise la transport apartine in totalitate Clientului. In cazul deteriorarii sau a pierderii unui colet neambalat corespunzator sau care contine substante sau obiecte interzise, Prestatorul nu datoreaza Clientului nicio despagubire pentru prejudiciul suferit.
- Clientul are dreptul sa anuleze Comanda doar in cazul in care coletul/ plicul nu a fost colectat/ ridicat de catre Firma de Curierat. Suma se va returna integral in contul IBAN de pe care s-a facut initial plata sau in contul IBAN indicat de catre Client.
- Clientul intelege faptul ca CheamaCurier.ro este un intermediar intre Client si Curierul/ Firma de curierat care efectueaza colectarea/ preluarea, transportul si livrarea coletelor/ plicurilor. CheamaCurier.ro nu isi asuma si nu poate fi tras la raspundere de modalitatea in care Curierul/ Firma de curierat efectueaza colectarea/ preluarea sau livrarea comenzilor. CheamaCurier.ro nu poate fi raspunzator de intarzierea Curierului la colectarea/ ridicarea coletului, intarzierea la livrarea coletelui, deteriorarea sau pierderea coletelor/ plicurilor. Reclamatiile privind modalitatea de colectare/ transport/ livrare a coletelor apartine in totalitate Firmelor de Curierat – pentru acest fapt, Clientul este invitat sa consulte Termenii si Conditiile Firmei de Curierat pentru care a optat.
- Despagubirea in cazul de deteriorare/ distrugere sau in caz de pierdere a coletului/ plicului ca urmare a manipularii sau culpei Firmei de Curierat se va efectua conform Termenilor si Conditiilor apartinand Firmei de Curierat ales de catre Client. Despagubire se acorda in functie de valoarea transportului/ serviciului de curierat sau valoarea asigurarii coletului - pentru aceste situatii, Clientul este invitat sa consulte Termenii si Conditiile Firmei de Curierat pentru care a optat.
NOTA! In cazul in care Clientul NU opteaza pentru asigurarea coletului, despagubirea se acorda DOAR DE CATRE FIRMA DE CURIERAT si poate fi de 5 ori valoarea serviciului de transport conform grilei/ indicilor/ preturilor Firmei de Curierat alese. Despagubirea acordata de Firma de Curierat nu se raporteaza la pretul achitat de catre Client catre CheamaCurier.ro, ci se raporteaza la valorea pe care Firma de Curierat o ofera pentru serviciile sale. - In situatia rara in care ar exista erori de cod/ erori de sistem, iar completarea automata a AWB-ului de catre CheamaCurier.ro se realizeaza cu erori, la sesizarea Clientului, Prestatorul va remedia situatia in cel mai scurt timp, iar in cazul in care se constata o pierdere pentru Client, CheamaCurier.ro va lua toate masurile necesare pentru despagubirea acestuia in limita costului achitat pentru serviciul ales.
- Modificarea adresei de expediere/destinatie dupa ce expeditia a forst ridicata este considerată redirectionare si este taxata cu o valoare egala cu costul comenzii initiale. Clientul va fi informat de conditiile acestei redirectionari. Daca Clientul nu este de acord cu achitarea costului redirectionarii, expedierea va fi returnata la adresa de la care a fost expediata.
- In situatia in care exista mai multe comenzi cu ridicare de la aceeasi adresa, intra in responsabilitatea Clientului sa atribuie corect AWB-urile coletelor ce urmeaza a fi expediate.
CheamaCurier.ro nu poate fi tinut responsabil in fata niciunei persoane fizice sau juridice care foloseste sau se bazeaza pe Continut.
CheamaCurier.ro nu poate fi tinut responsabil pentru orice fel de prejudiciu (direct, indirect, accidental sau nu etc.) ce rezulta din folosirea sau din incapacitatea de folosire a informatiei de tip Continut prezentata pe site/aplicatie, sau pentru orice tip de erori sau omisiuni in prezentarea Continutului, care pot conduce la orice fel de pierderi.
CheamaCurier.ro nu este raspunzator de inscrierile care nu sunt incarcate pe Platforma CheamaCurier.ro (inclusiv aplicatia), incluzand, dar fara a se limita la probleme de ordin tehnic independente de vointa Prestatorului, pierderile, intarzierile sau orice alte situatii aparute la plasarea comenzii cauzate de furnizorii de servicii si/ sau de Internet, conexiunea la Internet a persoanei care doreste sa plaseze o comanda etc.
In cazul in care un Utilizator/ Client/ Abonat considera ca un Continut expediat prin orice mijloc de catre CheamaCurier.ro incalca drepturile de copyright sau orice alte drepturi, acesta poate sa contacteze Prestatorul pentru detalii suplimentare, astfel incat Prestatorul sa remedieze eventualele incalcari.
Clientul foloseste Platforma asumandu-si propria responsabilitate, CheamaCurier.ro fiind libera de orice raspundere pentru daune directe sau indirecte cauzate de utilizarea/ accesarea/ vizitarea Platformei sau ca urmare a folosirii informatiilor de pe Platforma CheamaCurier.ro (inclusiv aplicatia).
CheamaCurier.ro nu raspunde pentru erorile sau omisiunile care pot interveni in redactarea sau prezentarea materialelor de pe Platforma CheamaCurier.ro.
CheamaCurier.ro nu garanteaza Utilizatorului/ Clientului accesul la Platforma CheamaCurier.ro sau la Serviciu si nu ii confera dreptul de a descarca sau de a modifica partial si/ sau integral Continutul, de a reproduce partial sau integral Continutul, de a copia, sau de a exploata orice Continut in orice alta maniera sau de a transfera vreunui tert orice Continut asupra caruia are si/sau a obtinut acces, in baza unui acord de utilizare, fara acordul prealabil scris al Prestatorului. CheamaCurier.ro nu raspunde de continutul, calitatea sau natura altor Aplicatii sau site-uri la care se ajunge prin legaturi din Continut, indiferent de natura acestor legaturi. Pentru respectivele Aplicatii sau Site-uri, raspunderea o poarta, in mod integral, proprietarii acestora.
CheamaCurier.ro este exonerat de orice vina in cazul utilizarii Platformei si/ sau al Continutului transmis catre Utilizator sau Client prin orice mijloc (electronic, telefonic etc.), prin intermediul Platformei, e-mail-ului sau al unui angajat al CheamaCurier.ro, atunci cand aceasta utilizare a Continutului poate produce sau produce efectiv pagube de orice natura de partea Utilizatorului, Clientului si/sau oricarui tert implicat in acest transfer de Continut.
CheamaCurier.ro nu ofera niciun fel de garantii directe sau indirecte ca:
- Serviciul va fi potrivit cerintelor Clientului;
- Serviciul va fi neintrerupt, sigur sau fara erori de orice tip;
- Serviciile obtinute in mod gratuit sau contra cost prin intermediul Platformei vor corespunde cerintelor sau asteptarilor Clientului
CheamaCurier.ro nu poate fi tinut responsabil in niciun fel in fata niciunui Utilizator/ Client care utilizeaza Site-ul/ Aplicatia sau acceseaza Continutul, altfel decat in limita prevederilor prezentelor Termeni si Conditii.
In cazul in care exista nemultumiri din partea Utilizatorului / Clientului/ Abonatului, acesta poate transmite o solicitare la adresa de e-mail contact@cheamacurier.ro.
Pentru transporturile/ expedierile care contin produse de valoare mare, Clientului ii este recomandat sa aleaga optiunea de asigurare a fiecarui colet. Este important de retinut ca in cazul in care produsele din colete vor fi deteriorate, suma despagubita prin asigurare va fi platita numai in cazul in care ambalajul a fost corespunzator pentru coletul expediat. Cererile de despagubire, in cazul unui colet asigurat, vor fi acceptate numai daca sunt insotite de o factura valida sau un alt document fiscal din care reiese valoarea reala a produselor deteriorate. Se pot asigura doar produse noi, cu data fabricatiei nu mai veche de 3 ani. Nu se pot asigura marfuri care sunt considerate articole interzise sau restrictionate la transport.
5. CONTINUTUL PLATFORMEI
Denumirea Platformei si insemnele grafice ale acesteia sunt proprietatea Cheama Curier SRL sau dupa caz, Prestatorul detine un drept de utilizare asupra acestora, astfel ca aceste elemente nu pot fi preluate, copiate sau folosite fara acordul scris al proprietarului/ titularului lor.
Intreg Continutul prezentat sau afisat in cadrul Platformei incluzand, dar nelimitandu-se la: text, grafica, fotografii, imagini, imagini in miscare, sunet si ilustratii etc. este proprietatea Prestatorului. Toate elementele inclusiv, fara limitare, design-ul general, precum si continutul etichetelor sunt protejate de copyright, drepturi de autor si alte normative in materia drepturilor de proprietate intelectuala.
Cheama Curier declara pe propria raspundere ca intreg continutul din Platforma CheamaCurier.ro este original si ca foloseste resurse (imagini de produs, video, text, specificatii, etc.) cu acceptul sursei (producator, furnizor etc.), fara sa incalce Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe. Raportarea cazurilor de incalcare a drepturilor de autor se va face in scris pe adresa de e-mail contact@cheamacurier.ro.
Utilizatorul/ Clientul nu poate modifica niciunul dintre materialele ante - mentionate si nu poate copia, distribui, transmite, afisa, efectua, reproduce, publica, licentia, crea opere derivate din acestea, transfera sau vinde informatii sau lucrari continute de Platforma.
Cu exceptia actiunilor permise de legislatia aplicabila in materie de drepturi de autor, Utilizatorul/ Clientul este responsabil pentru obtinerea permisiunii inainte de a utiliza orice material protejat de drepturi de autor care este facut disponibil de catre CheamaCurier.ro.
Orice Continut la care Utilizatorul sau Clientul are si/ sau obtine acces prin orice mijloc se afla sub incidenta Documentului in cazul in care Continutul nu este insotit de un acord de utilizare specific si valid incheiat intre CheamaCurier.ro si Utilizator/ Client si fara nicio garantie implicit sau expres formulata din partea CheamaCurier.ro cu referire la acel Continut.
Comunicarile oricaror informatii sau date sub forma de mesaj, text, imagine, fisier audio si/ sau video sau orice alt tip de material, indiferent de modalitatea de publicare sau transmitere a acestora (public sau individual), de catre orice persoana fizica sau juridica, alta decat CheamaCurier.ro, se realizeaza pe raspunderea exclusiva a persoanei careia ii apartin aceste materiale, Prestatorul nefiind in niciun fel raspunzator de continutul sau modalitatea de publicare a acestor comunicari.
In cazul in care CheamaCurier.ro confera Utilizatorului sau Clientului dreptul de a utiliza, sub forma descrisa intr-un acord de utilizare distinct, un anumit Continut la care Clientul are sau obtine acces in urma acestui acord, acest drept se extinde numai asupra acelui sau acelor Continuturi definite in acord, numai pe perioada existentei acestuia sau acestor Continuturi pe Platforma CheamaCurier.ro sau a perioadei definite in acord, conform conditiilor definite in acesta, in cazul in care acestea exista si nu reprezinta un angajament contractual din partea CheamaCurier.ro pentru respectivul Client, Utilizator sau oricare alt tert care are/ obtine acces la acest continut transferat, prin orice mijloc si care ar putea fi sau este prejudiciat in orice mod de pe urma acestui Continut, in timpul sau dupa expirarea acordului de utilizare.
Niciun Continut transmis catre Utilizator sau Client, prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic etc.) sau dobandit de acesta prin accesare, vizitare si/ sau vizualizare nu constituie o obligatie contractuala din partea CheamaCurier.ro si/ sau a angajatului Prestatorului, care a mijlocit transferul de Continut, in cazul in care aceasta exista.
Orice utilizare a Continutului in alte scopuri decat cele permise expres prin Document sau prevazute intr-un acord distinct de utilizare, in cazul in care acesta exista, este interzisa.
Utilizator sau Clientul raspunde pentru orice daune intelectuale produse Platformei, Continutului, sau oricarui tert/ partener cu care CheamaCurier.ro are incheiate contracte, in Conformitate cu legislatia romana in vigoare.
Fiecare Consumator este direct responsabil sa efectueze propria evaluare independenta a Produselor si Serviciilor mentionate pe Site din punct de vedere cantitativ/ calitativ etc.
CheamaCurier.ro nu isi asuma responsabilitatea pentru potentiale programe de tip malware care ar putea sa va infecteze computerul sau alte bunuri in urma accesarii sau utilizarii Site-ului sau Aplicatiei sau descarcarii oricarui material, informatii, text, imagini video sau audio de pe acesta.
CheamaCurier.ro nu este raspunzator pentru acoperirea pretentiilor tertilor, de orice natura, care pot rezulta in relatie cu utilizarea, copierea sau falsificarea Site-ului/ Aplicatiei sau a continutului acestuia/ acesteia sau a oricarui alt Site inrudit, de catre terte persoane, neautorizate de Prestator, indiferent daca aceasta a fost informata, a cunoscut sau ar fi trebuit sa cunoasca aceasta posibilitate.
CheamaCurier.ro nu garanteaza Consumatorului/ Clientul acces pe Site/ Aplicatie sau la Serviciu si nu ii confera dreptul de a descarca sau de a modifica partial si/ sau integral Continutul, de a reproduce partial sau integral Continutul, de a copia, sau de a exploata orice Continut in orice alta maniera, sau de a transfera vreunui tert orice continut asupra caruia are si/ sau a obtinut acces, in baza unui acord de utilizare, fara acordul prealabil scris al Prestatorului. CheamaCurier.ro nu raspunde de continutul, calitatea sau natura altor site-uri la care se ajunge prin legaturi din continut, indiferent de natura acestor legaturi. Pentru respectivele site-uri, raspunderea o poarta, integral, proprietarii acestora.
Consumatorii/ Clientii inteleg si accepta ca, datorita caracteristicilor specifice Internetului si ale Serviciului, administratorul Site-ului/ Aplicatiei nu poate confirma/ garanta identitatea Utilizatorilor si veridicitatea, corectitudinea, validitatea oricaror informatii sau continut oferite de acestia pe Site/ Aplicatie. In consecinta, Site-ul/ Aplicatia nu poate fi tras/a la raspundere in niciun mod si in nicio masura cu privire la aceste informatii sau orice alte efecte juridice/ comerciale derivand din utilizarea lor.
CheamaCurier.ro nu poate fi tinut responsabil pentru orice fel de prejudiciu (direct, indirect, accidental sau nu etc.) ce rezulta din folosirea sau din incapacitatea de folosire a informatiei de tip Continut prezentata pe site/aplicatie, sau pentru orice tip de erori sau omisiuni in prezentarea Continutului, care pot conduce la orice fel de pierderi.
CheamaCurier.ro nu raspunde de continutul, calitatea sau natura altor site-uri la care se ajunge prin legaturi din continut, indiferent de natura acestor legaturi. Pentru respectivele site-uri, raspunderea o poarta, integral, proprietarii acestora.
CheamaCurier.ro este exonerat de orice vina in cazul utilizarii site-urilor si/ sau al Continutului transmis catre Consumator/ Client prin orice mijloc (electronic, telefonic etc.), prin intermediul site-urilor, e-mail-ului sau al unui angajat al acestuia, atunci cand aceasta utilizare a Continutului poate sau produce pagube de orice natura de partea Consumatorului si/ sau oricarui tert implicat in acest transfer de Continut.
Operatorii, administratorii si/ sau proprietarii Site-ului/ Aplicatiei nu sunt sub nicio forma responsabili pentru relatiile sau consecintele acestora rezultand din, dar nelimitandu-se la, achizitii, oferte speciale, promotii, promovari, sau oricare alt tip de relatie/ legatura/ tranzactie/ colaborare etc. care pot aparea intre Consumator/ Client si oricare dintre tertii care isi fac promovare directa sau indirecta prin intermediul Site-ului.
6. CONTACT. INFORMATIILE PRESTATORULUI
CheamaCurier.ro publica in cadrul Platformei datele sale de identificare complete si corecte, astfel incat contactarea sa de catre Utilizator/ Client sa fie una facila.
Accesarea Platformei, folosirea informatiilor prezentate in cadrul acestuia, vizitarea paginilor sau trimiterea de e-mail-uri sau notificari adresate Prestatorului se va putea realiza prin mijloace de comunicare electronice, telefonic, sau orice alt mod de comunicare disponibil partilor, considerandu-se, astfel, ca Utilizator/ Clientul consimte, la randul sau, la primirea notificarilor din partea CheamaCurier.ro in modalitate electronica si/sau telefonica, incluzand si comunicari prin e-mail sau prin intermediul anunturilor publicate pe Platforma CheamaCurier.ro.
CheamaCurier.ro isi rezerva dreptul de a nu raspunde tuturor solicitarilor de orice natura, mai ales daca acestea sunt neintemeiate/ abuzive, primite prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic etc.).
Utilizatorul/ Clientul declara expres ca datele de contact furnizate prin transmiterea acestora in momentul plasarii comenzii sau pe adresa de e-mail contact@cheamacurier.ro ii apartin (spre exemplu: nume si prenume, adresa de e-mail, numarul de telefon etc.) si ca aceste date vor putea fi folosite de catre Prestator in comunicarile sale cu Clientul, in scopul onorarii comenzilor si al solutionarii oricaror inconventiente cu privire la acestea, dar si pentru furnizarea de informatii suplimentare, la solicitarea Utilizatorului/ Clientului.
Prestatorul a implementat un mecanism simplu, transparent si accesibl de solutionare a reclamatiilor primite de la Clienti. In acest sens, invitam Clientul sa acceseze Politica noastra de Reclamatii.
7. CONFIDENTIALITATEA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
CheamaCurier.ro depune toate eforturile pentru a se asigura ca protejeaza si respecta confidentialitatea datelor cu caracter personal apartinand Clientilor/ Abonatilor sai, prin implementarea de masuri tehnice si organizatorice adecvate, in Conformitate cu cerintele Regulamentului nr. 679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor) si ale Legii nr. 190/2018 privind punerea in aplicare a Regulamentul General privind Protectia Datelor si a bunelor practici in materie de prelucrare a datelor.
Informatiile furnizate de catre Utilizator/ Client/ Abonat vor fi stocate de catre CheamaCurier.ro in format electronic si nu vor fi furnizate catre nicio alta terta parte, decat cele implicate in mod direct in furnizarea serviciilor specifice Platformei.
Pentru mai multe detalii privind prelucrarea datelor cu caracter personal pe care Prestatorul o efectueaza in contextul navigarii pe Platforma sau interactiunii cu acesta, prin completarea formularelor, abonarea la newsletter sau plasarea unei comenzi, persoana vizata va consulta Politica de confidentialitate disponibila Platforma CheamaCurier.ro
8. FRAUDA SI SPAM
Cheama Curier nu solicita Utilizatoruilor/ Clientilor/ Abonatilor sai, prin niciun mijloc de comunicare (e-mail/ telefonic/ SMS etc.), informatii referitoare la date confidentiale, conturi/ carduri bancare sau parole personale etc.
Utilizatorul/ Clientul isi asuma intreaga responsabilitate pentru divulgarea unui tert a datelor sale confidentiale. Cheama Curier nu va fi tinut raspunzator in situatia in care un Utilizator/ Client/ Abonat ar fi/ este prejudiciat sub orice forma de catre un tert care ar pretinde ca este/ ca reprezinta interesele Cheama Curier.
Clientul sau Utilizatorul va informa Cheama Curier asupra unor asemenea tentative de frauda, folosind datele de contact disponibile pe Platforma CheamaCurier.ro. Cheama Curier nu promoveaza SPAM-ul.
Comunicarile realizate de catre Prestator prin mijloace electronice de comunicare la distanta (ex. e-mail, telefonic etc.) contin datele de identificare complete si conforme ale expeditorului sau legaturi catre acestea, la data transmiterii Continutului.
Urmatoarele scopuri atinse sau nu vor fi considerate tentativa de fraudare a Platformei/ Continutului si/ sau a Societatii Cheama Curier si se va pune in miscare cercetarea penala impotriva aceluia sau acelora care a(u) incercat sa sau a(u) atins acest(e) scop(uri):
- de a accesa datele de orice tip ale altui Utilizator/ Client prin folosirea unui cont sau prin orice alta metoda;
- de a altera sau altfel modifica continutul Platformei sau Continutul expediat prin orice metoda de catre Cheama Curier catre Utilizator/ Client/ Abonat;
- de a afecta performantele serverului/ serverelor pe care ruleaza Aplicatia;
- de a accesa sau a divulga oricarui tert care nu are autoritatea legala necesara, Continutul expediat prin orice mijloc de catre Cheama Curier catre Utilizator/ Client atunci cand acesta nu este destinatarul legitim al Continutului.
9. FORTA MAJORA SI CAZUL FORTUIT
Exceptand cazurile in care nu s-a prevazut in mod expres altfel, niciuna din partile unui contract incheiat, care este inca in derulare, nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea la termen si/ sau in mod corespunzator, total sau partial, a oricareia din obligatiile care ii incumba in baza Contractului, daca neexecutarea obligatiei respective a fost cauzata de un eveniment de forta majora.
Partea sau reprezentantul legal al partii care invoca evenimentul mai sus mentionat este obligat/a sa aduca la cunostinta celeilalte parti, imediat si in mod complet, producerea acestuia si sa ia orice masuri care ii stau la dispozitie in vederea limitarii consecintelor respectivului eveniment.
Partea sau reprezentantul legal al partii care invoca evenimentul mai sus mentionat este exonerat/a de la aceasta obligatie numai in cazul in care evenimentul il/o impiedica sa o duca la bun sfarsit.
Daca in termen de 15 zile de la data producerii, respectivul eveniment nu inceteaza, fiecare parte va avea dreptul sa notifice celeilalte parti incetarea de plin drept a Contractului incheiat la distanta, fara ca vreuna dintre ele sa poata pretinde celeilalte alte daune-interese.
Partea care invoca evenimentul de forta majora trebuie sa faca dovada imposibilitatii executarii obligatiilor in termen de 30 zile de la data producerii acestuia.
10. LITIGII
Prin folosirea/ vizitarea/vizualizarea etc. a Platformei si/ sau a oricarui Continut trimis de catre Cheama Curier Utilizatorului/ Clientului prin accesare si/ sau expediere prin orice mijloc (electronic, telefonic etc.), acesta se declara de acord cel putin cu prezentele Termeni si Conditii.
Prezentul Contract se considera incheiat in Romania si, in consecinta, este guvernat de dispozitiile legale aplicabile pe teritoriul Romaniei. Orice disputa cu referire la Document care ar putea sa apara intre Client si Cheama Curier se va rezolva pe cale amiabila. Daca solutionarea amiabila a conflictului nu va fi posibila in termen de 30 de zile de la inregistrarea reclamatiei, acesta va fi solutionat de catre instanta competenta de la sediul Cheama Curier.
Avand in vedere dispozitiile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 privind solutionarea online a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE, Cheama Curier ofera Clientului posibilitatea de a opta pentru solutionarea pe cale extrajudiciara a eventualelor litigii, prin utilizarea platformei europene de solutionare online a litigiilor (platforma SOL), instrument digital creat de Comisia Europeana pentru a facilita solutionarea independenta, impartiala, transparenta, eficace, rapida si echitabila, pe cale extrajudiciara, a litigiilor care privesc obligatiile contractuale rezultate din contractele de vanzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator care isi are resedinta in Uniune si un comerciant stabilit in Uniune.
Cheama Curier nu raspunde de nicio pierdere, costuri, procese, pretentii, cheltuieli etc., in cazul in care acestea sunt cauzate direct de nerespectarea Termenilor si Conditiilor.
Daca oricare dintre clauzele de mai sus va fi gasita nula sau invalida, indiferent de cauza, aceasta clauza nu va afecta valabilitatea celorlalte clauze ale prezentului Contract.
11. SOLUTIONAREA ALTERNATIVA A LITIGIILOR – SOL
In vederea solutionarii independente, impartiale, transparente, eficace, rapide si echitabile, pe cale extrajudiciara, a eventualelor litigii care privesc obligatiile contractuale rezultate din contractele de vanzare incheiate cu dumneavoastra in calitate de Consumator, prin intermediul Platformei CheamaCurier.ro, va informam de existenta si posibilitatea de a recurge la platforma europeana SOL (denumita in continuare „platforma SOL”).
Platforma SOL este un Aplicatie internet interactiv, gratuit si disponibil online in toate limbile oficiale ale institutiilor Uniunii Europene, creat pentru consumatorii si comerciantii care doresc o solutionare pe cale extrajudiciara a litigiilor indicate in paragraful anterior. Aveti posibilitatea de a accesa platforma SOL la urmatoarea adresa de internet: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=RO.
Adresa noastra de e-mail este urmatoarea: contact@cheamacurier.ro.
12. CLAUZE FINALE
Cheama Curier isi rezerva dreptul de a efectua orice modificari ale prevederilor prezentului Document, precum si orice modificari in cadrul Platformei/ structurii acesteia sau Serviciului, inclusiv modificari ce ar putea afecta Aplicatia si/ sau orice Continut, fara o notificare prealabila a Clientului sau Utilizatorului in acest sens.
Prestatorul nu va putea fi tinut responsabil pentru eventualele erori aparute Platforma CheamaCurier.ro din orice cauza, inclusiv din cauza unor modificari, setari etc., care nu sunt facute de catre Prestatorul Platformei.
Cheama Curier isi rezerva dreptul de a introduce bannere publicitare de orice natura si/ sau legaturi pe oricare pagina a Platformei, cu respectarea legislatiei in vigoare.
In eventualitatea in care exista intrebari/ sugestii cu privire la activitatea prestata de catre Cheama Curier prin intermediul Platformei, ne puteti contacta la adresa de corespondenta electronica: contact@cheamacurier.ro.
Termenii si conditiile prezente permit Clientului descarcarea si arhivarea acestora, Vanzatorul asigurand o corecta si transparenta informare a Consumatorilor.